lördag 28 mars 2009

Min exponeringsfetischism

Se mig. Snälla, jag finns här för att hela världen ska se mig. Jag är, de facto, ett massmedium. Det är intressant att fundera över dessa saker. Gick, efter en upplysande föreläsning, till hotellet och började twittra. Som för att bekräfta att mina vardagsgöromål är så intressanta att alla vill ta del av dem alltid. Det känns lite fel, men egentligen har jag ju gjort det ett tag nu. Goodmorningspot är ju ett exponeringsprojekt. Min katharsis blir (förhoppningsvis) din underhållning. (Snälla fortsätt läsa)

Funderar just nu mycket på om jag ska fortsätta med journalistiken. Just nu funderar jag faktiskt på att fortsätta efter att nästan ha bestämt mig att lägga av. Jag vill experimentera om det går att göra på mina villkor. Kanske twitter är en del av de villkoren. Vem vet? Och det blir spännande att se.

Just nu är jag mest övertygad om att tillvaron kommer att bli mer dystopisk. Hoppas inte det, men det är svårt att lära en gammal konspirationsteoretiker sitta.
Ade

3 kommentarer:

David sa...

Det är lugnt Jonathan, jag ser och hör dig!

Jonathan sa...

Haha, tack! Jag har svårt att förstå att ni faktiskt läser min blogg :D

David sa...

men det gör jag faktiskt, och jag gillar den också, trots att den inte är känd haha