måndag 20 april 2009

Alright

Första inlägget på evigheter. Ända sen mitt internet dog ner för nån vecka sen. Det har varit rätt nyttigt. En välbehövlig själslig sanering. Djuprengöring och allt.

Nu undrar ni säkert varför ni behöver läsa det här. Det behöver ni inte. Jag tänkte bara raljera lite över hur livet lider (ser ni, redan här är formuleringsribban satt på fel sida av depri-strecket)

1. Våren: En årstid som jag bara kan insupa med skräckblandad förtjusning. Den gör otäcka saker med ens nervsystem och släpper loss otäcka mängder hormoner. Samtidigt som all otäck snö försvann (Jag tyckte om den ett tag, det får jag ändå erkänna). Det blir ljusare (i morse vaknade jag kl 5!) och varmare, det är nog det bästa med den.

2. Karriären: Jag vet inte vart jag ska ta vägen. En hemlig plan på att uppfylla en orealistisk dröm på gott eller ont, allt är inget eller all in, föll... eller blev skjuten på en obestämd framtid i alla fall. Samtidigt känner jag ganska starkt att journalist inte är det jag vill bli och jag famlar efter alternativ. Speciellt nu som högskoleansökningarna redan skulle varit inne för läänge sen.

3. Meze: Tänk att ha en lite meze-buffe stående i kylen. Min framtid luktar yogurt och vitlök.

4. Resa: Nederländerna, om en vecka gäller det! Vet! :D

Jag måste nog erkänna att det inte var så deppigt. Nu ska jag gå hem och sova.
Godnatt!

Inga kommentarer: