torsdag 26 juni 2008

Turist i mitt hemland - en riktig semesterdag

Gosse vilken dag. Träffade Kalle och Olof på stationen i Uppsala vid tolv och åkte sedan raskt till Stockholm. Promenerade till vin & spritmuseet av alla ställen för en serietidningsutställning med fokus på nutida serier och krogen som offentligt rum. Jättespännande. Ska lätt kolla upp lite serietecknare nu som gjort jätteintressanta grejer, jag kan namedroppa lite nån annan dag.

Sen åt vi på restaurang, tacos, och flanerade vidare till gamla stan för en glasskaffe och stans farligaste affär (näst efter skivhuset och soundpolution) , sci fi bokhandeln. Klarade mig relativt väl ut från detta köpenskapens tempel och flanerade vidare. Dumpade Kalle och Olof för att träffa Erik och Katarina för middag på Söder där vi blev kvar till kl. 8.

Vi åt Vegetarisk buffé. Det godaste jag ätit sen Olis fiskrestaurang på Island men det är en annan historia. Vi pratade länge om guide-livets ins and outs, vilket var grymmt kul. Pratade om att grunda en liten samtalsklubb, ungefär som den i thank you for smoking. Nu är jag hemma igen. Kollade mitt konto och lönen höll för det här äventyret. Jag kommer att sova gott i natt.

Inga kommentarer: