tisdag 2 juni 2009

JC Superstar och Sossarna

Fick äntligen en invite till spotify av Katarina. Tack :D Lyssnade runt lite och bestämde mig sedan för att slå på Rice och Webbers Jesus Christ superstar. Efter två tre låtar kom hör och häpna Sossarnas valreklam, trodde inte de hade valreklam i etermedia, men där ser man. Det rimmade lite illa med att inte blanda religion och politik. En lustig slump, men vem vet vad sånt kan leda till.

Eftersom dagens tema är politik blir detta dagens låt

Vers 1: (Timbuktu)
Mitt huvud é fullt av bilder o kvinnor
O bilar o pengar, reklamen dom sänder
Dom fina sakerna i livet som du bör
Jobba för o jaga till du dör
Lyckan finns där i mitt nästa köp
Ska det bli mitt så é det bäst jag gör
Mig nöjd med bara prylar o grejor
Men jag vill dunka mig på bröstet, yla o säga

(Refräng)
Ring doktorn o skicka nå'n
För jag har babylonsjukan
Ring akuten o säg; Kom snabbt!
För jag har babylonsjukan
Ja, jag har babylonsjukan
Ja, jag har babylonsjukan

Läs hela texten

Vi har magisk medicin. Helig gemenskap och det glada budskapet om frihet för de fångna (Naomi Klein får mig att älska befrielseteologi. Du som är ateist kan få se det som en form av regression)

Inga kommentarer: