tisdag 24 februari 2009

Så mycket mek

Hundra flyttlådor senare har min inställning till att flytta inte ändrats. Det är så sjukt mycket mek. Först måste man få iväg alla grejjer, nu måste jag städa och adressändra. Så svårt är det inte men många bäckar små.

I natt startade bokrean, det var så härligt. Jag connectade lite med en av försäljarna. Han hade själv satt ned priset på en box Salman Rushdieböcker. Men han förklarade att han tänkt sig att någon skulle bli glad. Jag gick runt med tindrande ögon i en halvtimme och trängdes med alla andra nördar efter mitt fynd.

När jag kom till kassan var mitt konto tomt. Men jag lyckades skramla ihop det som behövdes och nu är en nörd en box lyckligare. Den var lite för dyr, men väldigt snygg.

Nu väntar jag mest på att min lektion ska börja, kanske (inshallah) hinner jag lära mig ett gäng arabiskaglosor till dess eller så somnar jag bara på nån skolsoffa, den som lever får se.

Inga kommentarer: