tisdag 25 mars 2008

Kaffe, sammanbrott och frustration

Det är tur att jag inte brukar skriva om nyheter. De senaste dagarna har den nyhetsflödet bara gjort mig arg. Det vore skönt om man kunde hålla med människor men ibland vet jag inte om jag helst skulle vilja tala om för alla vad jag tycker, dvs. hur allt borde vara för att allt skulle bli bra och hur dumma alla är som inte fattar det, gräva ner mig för att det inte är någon idé eller bara resignera under insikten att jag inte heller har några svar.

I stället listar jag bara sex av de saker som gör mig arg. Helt neutralt, utan ställningstaganden eller kommentarer.

1. Västvärldens utrikespolitik.
2. Resten av världens utrikespolitik.
3. De olympiska spelen.
4. Intolerans, speciellt min egen
5. Hyrfilmer genom internet
6. J-rock

Men som tur är finns det saker som gör mig glad också:

0. Uppståndelsen (Han är uppstånden - Ja! Han är sannerligen uppstånden)
1. Rättvisemärkt bryggkaffe
2. Jonglering
3. Påsken
4. Arabiska
5. Amnesty

Adé

Inga kommentarer: