tisdag 18 mars 2008

Take 3, textlingvistik är ångest

Klockan är snart tio. Jag sitter med en bok jag inte förstår och skriver ett arbete jag inte vill skriva, jag vill bara bli av med det. Varför behöver jag veta vad den inneboende-perfektivituella- aspektuella- temporella- bundenheten- son- av- en- hund-av-ett-verb är? Allt är textlingvisternas fel. Vore det inte för dem kunde jag göra min arabiskaläxa, sova, äta linser och dricka té. För andra gången på mindre än en veckas bloggande frågar jag mig, "Vart är världen på väg" när en man inte kan få njuta av sina studier utan måste dras med en okynneslingvist som Givón som till och med andra okynneslingvister blir frustrerade över. Min frustration är total, nu är det bara sammanbrottet som fattas. Textlingvistikens sammanbrott.
Den här kursen är totaldissad.

Godnatt gott folk

Inga kommentarer: