lördag 8 mars 2008

Laura Marling

"Laura Marling (born 1 February 1990) "
Nu känner jag mig gammal.

Marling was once refused access to one of her own performances, for being underage. She instead chose to perform on the street.

http://en.wikipedia.org/wiki/Laura_Marling

Hörde låten Ghosts på radio i morse, kanske ännu en av alla de fantastiska singersongwriters vars skivor jag måste ha. Nu ska jag utvärdera.

Singer songwritertopplista.
  1. Nick Cave/Regina Spektor. (Kan inte bestämma mig för vem som är bäst)
  2. Nick Drake (Typ hur bra som hellst, kandiderar för plats 1 alla ggr.)
  3. Carla Bruni (Är ju dessutom Frankrikes första dam)
  4. Kate Nash ( Skriver musik som är kul och bra!)
  5. Ani diFranco (har inte lyssnat jättemycket på henne men hon har släppt 19 album och gjort en hel del bra låtar under tiden)
  6. Här någonstans kanske Marling hamnar
  7. Fiona Apple (vill att varje låt ska vara sin egen lilla värld, hur skön är inte den ambitionen?)

Inga kommentarer: