lördag 29 november 2008

Det var svårt

Försökte sälja in en artikel till tidningar, det var svårt men jag har ett par alternativ kvar. Funkar det inte alls kanske jag startar ännu en blogg eller så hämtar jag upp mitt sedan länge sänkta skepp. Min hemsida. Nåja, sånt är livet. Är förstås svårt utan kontakter tänker jag och suckar. Nåväl. Jag har inte skrivit på ett tag och har inte överdrivet mycket tid.

1. Movits har kommit ut med sin skiva, tror jag, den måste jag köpa.

2. George Orwell får ännu en respektpoäng av mig. Down and out in Paris and London är en av de bästa böcker jag har läst. Den är ett helt fantastisk ärligt, smärtsamt, relevant och trovärdigt dokument över hur det är att vara.. ja, utslagen liksom.

Nu ska jag iväg för att göra ett självpåtaget jobb och skriva om röda stjärnan, stans kommunisthak. Önska mig lycka till, måste kila.

Adé

Inga kommentarer: