fredag 14 november 2008

Jag erkänner


Om någon undrar hur jag orkar vara jag hela tiden och hur jag lyckas med det konststycket så måste jag erkänna att det inte helt är min förtjänst. Förutom hjälp från Dieteten (även kallat G-d etcetera, kärt barn har många namn)och ett generöst tilltaget studiebidrag så finns det en sak till som håller mig flytande.

Jag skäms för att erkänna det men någon gång måste det komma ut. Helst här och inte på Aftonbladet.se eller dylikt (jag föredrar att leva i illusionen att de skulle vara intresserade).

Jag är missbrukare: Rå, pressad ingefära, det är min driv.

-Nå säger ni, det är väl inte så farligt. Ingefära är ju trots allt en ganska vanlig ingrediens i den globaliserade matlagningen.

Men det är fel. Bruk och missbruk är olika saker, bara idag har jag haft ingefära i maten, i teet och ätit den inlaggd. Och jag har knappt lämnat sängen.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://dagbladet.se/kulturnoje/1.162991