fredag 18 september 2009

Öppen ursäkt till Sabouni

Hej!

Jag blev lite upprörd när jag läste om ditt utspel i Miriam Arrebäcks artikel på dagens webbsida i morse. (18/9) Så jag skrev ett inlägg på min blogg där jag kallade dina uttalanden för hädiskt trams. Det var kanske inte helt bra. Så jag ber om ursäkt för det.

Men jag vill starkt betona min övertygelse att vi är många inom kyrkan som aldrig kommer att kunna acceptera den utvecklingsväg som du antyder i dina uttalanden.

Även om kyrkan till del finansierar sin verksamhet genom marknadsorienterad verksamhet tror jag inte att Gud någonsin skulle ställa sig bakom att vi tog betalt för den hjälp vi har fått i uppdrag att ge den som behöver det. Kyrkan är inget företag och så fort den blir det kommer den att upphöra att vara kyrka.

Guds rika välsignelse

(Folkväljarna ser dig. Man måste få vara lite självironisk ibland och jag fick dåligt samvete för att jag använde så hårda ord)

Inga kommentarer: