söndag 17 maj 2009

Långa nördiga kvällar

Vad gör man en lång ensamkväll, de senaste dagarna har det blivit ett par. Men jag har hittat en ny.. ush det känns jobbigt att säga det... hobby. Jag kanske kan få kalla det ett projekt. Utan att gå in på detaljer har det att göra med min gamla dator, från typ 2003. Det kan få räcka som beskrivning utan att det blir för nördigt. Men det involverar en väldig massa fumlande med filer som det måste skrivas i och en väldig massa läsande på konstiga forum. Men det är ganska skojjigt - på sitt sätt.

Det är ju skönare att dricka te och spela musik, men det känns kul att jobba mot ett mål och pyssla lite. Bit för bit måste jag nog ge in för min egen nördighet. Men nu ska jag lägga mig och läsa det som verkligen är min senaste besatthet. Terry Pratchetts making money.

Inga kommentarer: