onsdag 23 april 2008

För Kosher för mitt eget bästa

Jag röker inte, jag dricker inte för mycket alkohol men dricker lite ibland... för smakens skull. Jag rör på mig men gillar inte sport. Jag sköter mina studier och började plugga vidare ett år efter gymnasiet. Jag har aldrig varit i slagsmål och har inga betalningsanmärkningar hos kronofogden. Mina enda laster är mozarella ost och te. Jag är för kosher för mitt eget bästa. Ibland känner jag att jag borde vara lite självdestruktiv, på något sunt sätt, för annars kommer det att slå bakut, jag kanske skulle börja boxas.

Mitt farligaste drag är min religion. Ja jag tror att det bara finns en väg till Gud och att den är Jesus. Nej jag känner mig inte som en del av samhället och Ja, jag tror att samhället är en ondskefull avfallskontainer. Speciellt element av det som veckorevyn och nationalism. Nej jag tror inte på kommunism, teokrati, kapitalism, liberalism eller någon politisk ideologi över huvud taget. Jag tror att buddism är gibberish och jag tror att man skulle må bättre av att slutförvara allt Freud skrev tillsammans med avfallet från barsebäck. Sådan är jag, jag är dissident men det syns inte. Jesus, Fransiskus, Bonhoeffer och Martin Luther King är mina hjältar och jag tror att när något är fel bör man försöka göra något åt det. För om någon gör något är det aldrig omöjligt att nå resultat. Jag tror att våld alltid bara föder mer våld. Jag tror att samhällen spelar ut sin roll om de inte hjälper sina medborgare och jag tror att makt korrumperar människor och jag tro, jag tror, jag tror att Jesus är uppstånden och därför är inget som tjänar till att göra något bättre förgäves.

Tiderna förändras
http://www.xn--pstan-mra.nu/bloggen/inlagg/188

Inga kommentarer: