torsdag 3 april 2008

Up and running

Samson:

Sen min dator haverade i fredags har jag blivit smärtsamt medveten om hur beroende jag är av att min maskin fungerar som den ska. Bara all den fritid jag haft de senaste dagarna. Nu är jag i alla fall tillbaka där jag startade. Jag ritade den här bilden häromdagen. Lite inspirerad av Regina Spektors låt Samson som fick mig att tänka till. Jag började rita den efter skolan och kl. 8 märkte jag att jag var klar och att klockan var 8 på kvällen. En del skulle säkert tycka att den här bilden är heretisk men för mig symboliserar den en hel del. När jag gjorde den föll sig det mesta ganska klart men det finns ganska mycket gömd symbolik i den. Den som har den bästa teorin om vad som gömmer sig där får den :)

Allt gott,
Jonathan

1 kommentar:

Ylva sa...

En topp 10 låt, verkligen! "The history books forgot about us and the bible didn't mention us" - en underbar rad.