söndag 25 oktober 2009

Herre, herre

Den välsignelse jag känner i Kristus är det som bär mig genom livet. Det är i den andliga gemenskapen med varje syskon i Herren jag känner den trygghet som gör att jag vågar leva. Jesus är en oändlig källa till tröst och värd all vår tillit.

Från Gud kommer min inspiration, den känsla av ansvar som föder engagemang. Det frö som växer till kärlek, saktmodighet, det som gör att jag vågar tro på godhet.

Hos Fadern finns läkandet, helandet, växandet som individ. Både till kropp och till själ. Hos Fadern finns oändliga gåvor hos henne får min själ sin ro. I min relation till Jesus finns mitt hopp. I den kyrka anden ser min nationalitet. Hos hennes heliga och saliga förebilder att identifiera sig med och se upp till.

Endast hos Gud kan min själ få ro från det moderna livets alla krav och vikter. Endast Kristus kan frälsa mig från konsumtions och märkeshysteri, från den trasiga sexualismens pockande i reklam och media. Endast Fadern är en tryggad hamn när tillvarons krav på kompetens och perfektion hotar att krossa mig.

"Strength Of My Life, whom shall I dread?
When them evildoers approach to devour my flesh.
Even if there would be an army against me,
My heart would not fear." - P.O.D.

Inga kommentarer: