torsdag 22 maj 2008

All that is good

Tentor blir min död. Har fortfarande inte hämtat mig från arabisk litteraturtentan och nu ska jag ha munta i morgon. Tack vare min övermänskliga organisationsförmåga kom den nästan två veckor tidigare än planerat. Men som Nick Cave så ofta sjunger i min skivspelare: Bring It On! (För övrigt världens, om möjligt, bästa låt)

Efter tentor blir jag så sjukt trött. Man jobbar hårt i en vecka, skriver sin tenta och sen vad? Sen ska tentan rättas och det hela är inte förbi förrän man ett par veckor senare får bekräftelsen att, ja, du klarade dig, eller nej, nu börjar vi om från början. En hel månad med tentor som kommer tätt efter varandra tar illvilligt dina bästa sidor och flaxar ut genom närmaste öppna fönster (och struntar i de dörrar som eventuellt dyker upp). Tänk dig trött och tänk dig pigg som två punkter på en rak linje, följ sen linjen åt trötthållet, snurra tre varv och tvätta händerna i ett silverfat vid nymåne, fyll i tre csn-blanketter och ät ett kilo ostron. Riktigt så trött är jag inte.

Som en liten tröst i vårmörkret kommer här tre Ska-favoriter.
En Chuck sade en gång: "If you lost your job, your girlfriend left you and you got kicked out of your appartment and then listen to Ska. You're still going to feel happy"

Five iron Frenzy - All that is good, Save Ferris - Come on Eileen, Goldfinger - Superman





Inga kommentarer: