onsdag 7 maj 2008

Novellen som kan bli en bok.

Skrev en novell i morse, en idé som känns personlig, kul och bra. Ska bli skitkul att jobba med :)
Nu sitter jag i skolan och ska snart tentaplugga. Jag vill verkligen inte, det är kompakt ångest men bra ångest, den är inte existentiell, den är inte romantiskt betingad den känns proffesionell. Så snart jag är klar med tentan blir det andra bullar. Då ska jag läsa Taha Hussayn och måla och skriva novell och plugga glosor. Roliga saker helt enkelt. Men nu börjar det bli hö tid att ta itu med tentan igen. Förläsningsanteckningar ska skrivas rent, konventplugg inledas och allt ska bli bra.

Ps: Jag kan mitt tangentbord så bra att jag snart kan skriva utan att titta på datorn. Utan kan titta ut genom fönstret i stället. Helsvart tangentbord nästa. Hur nördigt är inte det.

Inga kommentarer: