måndag 12 maj 2008

Bring it on!

I fredags var jag på min bästa konsert någonsin. Flogging Molly, tyrolen, Gröna Lund.
Det var dans, kalas, goda vänner och plastic paddieism. Vi fick vänta ett bra tag innan FM gick på scenen. Det var ganska långt mellan förbanden (som också var riktigt bra, lokala lilla Marie, tror jag, och pepper från Hawaii) och väntan var olidlig. Men om poängen var att värma upp publiken fungerade det bra. När FM till sist kom ut var vi hungriga som Gnuer.

Flogging Mollys musik har aldrig varit så bra som den var live. Det var en nästan magisk stämning, publiken sjöng med och alla var glada. Dave King drog coola citat och annekdoter.

Ex (Ocensurerat): "Give us our fuckin' violins back" (någon, som också fick låten 'selfish man' dedikerad till sig hade brutit sig in i Flogging Mollys bil och stulit fioler)
Olof Citerar dem superbra.
http://jahuel.blogg.se/1210521140_skl_och_vlkommen.html
(Jag kysste en flicka på kinden.. I glädjeyran!.. det var...allt)

Jag kunde sjunga med i låtarna och vi träffade två sköna snubbar så de långa pauserna gick snabbt med idel skitsnack. Det var en riktigt brokig skara med alla mer eller mindre plastic paddies, det var underbart. Jag kände mig hemma.

Helgen i övrigt var kaosig. Loppis med Amnesty, jag köpte en stol, den kommer vara bra för min rygg, och lite annat krafs. Sen hängde vi med Amnesty hela kvällen, jag var hemma kl. halv fyra på morgonen och tror ni inte att min kära syster ringer mig kl. halv nio på söndagen. Den dagen var minst sagt avslagen men jag och Emil gick på Christer Strömholm utställning. Den mannen är en sann mästare. Efter det låg jag mest på Michaelas soffa och läste Assimov (me equals nerd).

Idag var jag i Stockholm hela dagen och gick på Guideningar och hängde med fr. Lamos. Det var kul. Sist var det röstträning inför sommarjobbet, det är lustigt hur folk som jobbar med rösten, ex) körledare blir så enormt pedagiska. Det är iofs tur att det är så, mina förhoppningar att kunna guida med pondus är höga.

Intresseklubben har slutat anteckna och Jonathan går hem för dagen.

Inga kommentarer: