lördag 24 maj 2008

I was in Norway 17 of May, they had a big celebration

Tyvärr missade jag Norrmännens glada firande. Däremot träffade jag världens med stor sannolikhet tuffaste kille i pausen mellan mina trainee-guidingar i stadshuset. Han hade så sköna skor så jag var tvungen att ta en bild. Sen tittade han åt mitt håll så jag höjde kameran lite som för att fråga om jag fick ta en bild. Det fick jag. Rätt som det var började vi prata. Han var från New York, men hade Italienska rötter. Skorna var förresten också från Italien. Nu var han i Sverige för att hälsa på sin flickvän som jobbade på dagarna, vilket var mycket bra "She's a smart girl you know"

Efter ett tag tog jag tillfället i akt och frågade honom om han kände till någon bra restaurang i Stockholm. Föga förvånande kände han till den bästa så jag fick en utförlig vägbeskrivning och ett par riktigt bra tips från deras vinsortiment. Vad det var tänker jag inte skriva här, det skulle vara som att avslöja ett trolleritrick. Ni vet, saker sagda i förtroende...

Inga kommentarer: