lördag 31 maj 2008

En lång kväll

En kväll som började kl. 3 och hade kunnat sluta på botten av en flaska i sällskap med en grön fe (http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Oliva.jpg) slutade med Isabel Allende och en kopp te i tider som fortfarande kan kallas kristliga.

Helt underbart när man får kommentarer som den Samuel gav mig på mitt förra inlägg. Finns det något bättre än när ens blogg-inlägg retar ens trosbröder.

Annars börjar jag få lite hopp om kyrkan igen. Satt och pratade med Samuel, den omtalade Johan, hans omtalade snygga tjejkompis och Ansgars Martin (som flyttat) och blev upplyft. Det kanske finns hopp ändå. Kanske ska läsa in mig lite på teologi och försöka ge mig in i ett kall som kyrkans miljöparti. Ett pekfingerelement fast kanske lite på vänsterkanten och nej! Jag är inte kommunist.

Nu börjar mitt te kallna. Ah, juste, till min bok och min kopp blir det Fiona Apples Tidal. Så stavas en helkväll.

hadetgottfolk

Inga kommentarer: